Home tiles

همه چیز درباره کاشی فله ای و کاشی برشی

2Q==

همه چیز درباره کاشی فله ای و کاشی برشی | در هنگام ساخت و ساز قسمت هایی از ساختمان هستند که به نسبت سایر قسمت‌ها دید کمتری دارند و یا اصلا دید ندارم ولی از لحاظ اینکه استحکام دیواره و کف در برابر رشستشو و رطوبت مهم است که بیشتراز کاشی فله ای استفاده می کنندوبرای اینکه کیفیت کار بالاتر برود از کاشی ارزانتر و یا کاشی برشی و برای آن استفاده می کند. پس بهترین گزینه برای استفاده از کاشی برشی و فله ای در کمد ها، پشت کابینت ها ،در انبارها ،کف انباری ،حیاط خلوت و سایر جاهایی که کمتردر مقابل دید میباشند.

همه چیز درباره کاشی فله ای و کاشی برشی

به طور کلی کاشی ها از یک درجه ای به پایین دسته بندی نمی شوند و به صورت پالتی و تنی و یا با جعبه سفید به بازار عرضه می گردد.

در این مقاله می‌خواهیم همه چیز درباره انتخاب کاشی های فله ای و کاشی های برشی را به شما بگوئیم.

در ابتدا انواع کاشی های ارزان قیمت و بدون بسته بندی استاندارد را به حضورتان معرفی می کنیم:

یک-کاشی های جعبه سفید

کاشی هایی هستند که بدون جعبه مارک دار به بازار عرضه می شود و از لحاظ درجه بندی جزو درجه ۵ به پایین می باشد این کاشی ها از لحاظ استاندارد دارای استاندارد لازم نمی باشند و برای همین قیمت پایین تری دارندو اصولاً روی آنها از عبارت که دارای استاندارد نمی باشد استفاده می گردد. این کاشی ها هم جزء کاشی ارزان محصوب می شوند.

دو-کاشی های ته بالتی

دسته دیگر کاشی ارزان کاشی و سرامیک هایی هستند که انتهای خط تولید کارخانجات به صورت یک پالت یا کمتر باقی میماند. چون این کاشی ها ته انبار می ماند و مجدد و بالا بردن متراژ لازم را ندارند به صورت فله ای و تنی به فروش می رسد . متراژ آنها اکثرا زیر صدمتر مربع میباشد وکاشی و سرامیک ارزان محصوب می شوند.

سه- کاشی فله ای

کاشی وسرامیک فله ای کاشی هایی هستند که بدون بسته بندی استاندارد و بیشتر به صورت پالتی یا تنی به بازار عرضه می گردد. به طور کلی کاشی های فله ای به سه دسته تقسیم بندی می شود:

دسته اول کاشی چهار گوش سالم

این دست کاشی ها کاشی های هستند که بدون کارتن و در دسته کاشی ارزان قرار میگیرد و به صورت پالتی و تنی به بازار عرضه می گردد . شرکت سازنده کاشی چهارگوش سالم که کیفیت لازم را ندارند ودارای استانداردهای مطلوب نبوده و همچنین متراژ آن پایین باشد را بصورت چهارگوش سالم و تنی روی پالت بدون جعبه عرضه کرده و کلپالت را با تسمه یا شیرینگ برای جلوگیری از ریختن میبندند.

دسته دوم کاشی شکسته و سالم در هم یا با هم

کاشی درهم از دسته از کاشی ارزان هستند که به صورت تنی به بازار عرضه می گردد. استفاده از این کاشی ها برای کسانی که مصرف کننده هستند توصیه نمی شود زیرا باعث می شود که پرت آن بالا برود. این کاشی ها بیشتر مخصوص کسانی است که دستگاه های برش کاشی دارند و به هر نحوی می‌توان از آن استفاده کنند. کاشی شکسته و سالم در هم صورت تنی و قیمت پایین تر از کاشیهای چهار گوساله به فروش می‌رسد.

دسته سوم کاشی شکسته یا مخصوص برش

کاشی برشی کاشی هایی هستند که کاشی سالم در آنان قرار ندارند و از خط تولید به عنوان ضایعات جمع آوری می گردد تا به صورت تنی به فروش برسد.

این کاشی مخصوص کارگاه های کاشی برشی و استفاده به عنوان کاشی معرق کاشی شکسته می باشد و استفاده از آن برای ساختمان ها توصیه نمی شود زیرا بدون برش زیبایی ندارد.

به عنوان مثال کاشی ۸۰ در ۸۰ شکسته را به صورت کاشی ۴۰ در ۸۰ برشی در می آورند و یا اینکه کاشی ۴۰ در ۶۰ شکسته را به صورت کاشی ۳۰ در۶۰ سالم در می اورند. هرچه سایز به دست آمده استاندارد تر باشد و متراژ آن بالاتر قیمت آن نیز بالاتر می رود.

کاشی فله از نظر جنس

کاشی و سرامیک فله ای از نظر جنس به سه دسته کلی دسته بندی می شود :

دسته اول سرامیک های پرسلانی و فول بادی می باشند که دارای استحکام بالا تر و مدت بیشتری درون کوره می ماند.

دسته دوم سرامیک های رد بادی یا خاک قرمز می باشند که بدنه قرمز رنگ دارند و استحکام پایین تری دارند.

دسته سوم سرامیک یا کاشی های خاک سفید می باشد که به شبهه پرسلان نیز معروف می باشد و استحکام اعم از کاشی های خاک قرمز بالاتر میباشد.

بهترین گزینه برای جاهای با رطوبت بالاتر دسته اول و بعد از آن دسته سوم میباشند.

معایب کاشی و سرامیک فله ای

هر بارکاشی و سرامیک متناسب با قیمت پرداختی برای آن ممکن است کیفیت متفاوت داشته باشد از جمله معایب کاشی های فله می‌توان به

–متراژ پایین
-یکدست نبودن
-کیفیت پایین
-احتمال شکستگی بالا
احتمال قوس بالا
آن اشاره کرد به گونه‌ای که اکثرا نمی توان از یک بار بیش از صد متر تهیه کرد و تنوع رنگی وسایزی بالایی دارند که جور کردن آنها باهم بسیار سخت است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *