آموزش سرامیک کاری

آموزش سرامیک کاری

2Q==
امروزه استفاده از سرامیک برای کف و دیوار بسیار رایج شده است. تنوع بالایی که سرامیک ها دارند سبب شده هر فردی با هر سلیقه ای مدل مورد نظر خود را به آسانی پیدا کند به عنوان مثال سرامیک با طرح های زیبا و جذابی مثل سرامیک طرح سنگ، طرح آنتیک ، چوب و پارکت و غیره تولید و به بازار عرضه شده است. سرامیک کاری، حرفه ای تخصصی است و هر فرد قادر به انجام آن نیست پس بهتر است برای سرامیک کاری از افراد ماهر و استاد کار کمک گرفت. مصالحی که برای این کار مورد استفاد قرار می گیرند متفاوت هستند و معمار با توجه به تجربه و بررسی شرایط مختلف یکی از آن ها را برای نصب انتخاب می کند که هر کدام پیچیدگی های خاص خود را دارند. برای مثال  در نصب سرامیک روی سرامیک قبلی ابتدا باید با توجه به محیطی که می خواهید سرامیک کنید، سرامیک مناسب را انتخاب نمایید زیرا ممکن است سرامیکی که برای کف مورد استفاده قرار می گیرد مناسب دیوار نباشد و یا سرامیکی که برای آشپزخانه استفاده می شود برای پذیرایی قابل استفاده نباشد. با توجه به این موضوع انتخاب سرامیک مناسب بسیار حائز اهمیت است. نحوه سرامیک کاری کف و دیوار تقریبا به هم شبیه هستند و با رعایت برخی نکات می توان هر دوی آن را انجام داد.

سرامیک کاری

مراحل سرامیک کاری

قبل از نصب سرامیک ابتدا باید سطح زیر ساز آن را یکدست کنید و از محکم بودن آن اطمینان داشته باشید زیرا در صورت مقاوم نبودن بستر کار، سرامیک شل می شود و امکان شکستگی آن بالا می رود. 
با استفاده از ملات سیمان سطح مورد نظر را پوشش دهید تا به صورت یکنواخت ملات سیمان پخش شود. این کار را با دقت انجام دهید زیرا سیمان انحرافات موجود در محیط زیر سازی شده را کاهش می دهد و از نفوذ آب تا حد زیادی جلوگیری می کند.
پس از اطمینان یافتن از یکنواختی سطح با نوارهای فیبری محل قرار گیری سرامیک ها را روی سیمان خشک شده، مشخص کنید سپس سرامیک را روی ملات ماسه سیمان نصب کنید و با چکش پلاستیکی آن را بکوبید. بعد از اتمام این مرحله برای درز گیری از دوغاب سیمان و پودر سنگ استفاده نمایید. که البته طرز تهیه دوغاب سرامیک کف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
برای نصب دقیق سرامیک ها در کنار هم بخصوص در دیوارها، بهتر است قبل از نصب سرامیک روی ملات از خطوط راهنما استفاده کنید. این خطوط به وسیله گچ های مخصوصی با استفاده از نوارهای اندازه گیری ایجاد می شوند. این کار به قرار گیری سرامیک در گوشه های فضا کمک می کند.

مراحل سرامیک کاری  

ابزار آلات ضروری برای سرامیک کاری

از ابزار مورد استفاده در کاشی و سرامیک کاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اره یا سرامیک بر
  • میکسر برای مخلوط کردن دوغاب و ملات
  • سطل پلاستیکی
  • اسفنج
  • ماله مخصوص سرامیک کاری
  • تخته ماله
  • انبر سرامیک
  • خط گچ
  • دستگاه تراز( برای سرامیک دیوار)
  • چکش پلاستیکی
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *