Home tiles

روش های داشتن آشپزخانه ای مدرن و لوکس

2Q==

دکوراسیون منزل از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر زیادی بر روحیه افراد می گذارد. از آن جایی که آشپزخانه قلب هر خانه محسوب می گردد، لذا دکوراسیون آشپزخانه نسبت به سایر بخش های خانه توجه بیشتری می طلبد. این امر به این علت مهم تلقی می شود که زیبایی و لوکس بودن آشپزخانه موجب جلوه بیشتر محیط منزل است. برای داشتن یک آشپزخانه شیک و لاکچری بهتر است که طراحی و چیدمان دکور آشپزخانه توسط یک کارشناس خوش سلیقه و واقف به مد روز انجام شود تا نتیجه کار رضایت بخش باشد. دکوراسیون یک آشپزخانه لاکچری علاوه بر این که نیاز به تجهیزات و اسباب مخصوص خود دارد، تا حد زیادی به دانش و سلیقه به روز نیز وابسته است. در ادامه شما را با المان هایی آشنا خواهیم کرد که به لاکچری کردن محیط آشپزخانه تان کمک زیادی می کنند.

آشپزخانه مدرن سفید جزیره دار

۱. نورپردازی مناسب آشپزخانه

نورپردازی یکی از گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. بسیاری از افراد به نورپردازی آشپزخانه اهمیت زیادی نمی ‌دهند و از آن ساده عبور می کنند، در حالی که یکی از مهم ترین کارهایی که برای داشتن آشپزخانه ‌ای لوکس و زیبا باید به آن توجه کنید نورپردازی آشپزخانه ‌تان می‌ باشد. هر قسمت از آشپزخانه می تواند مکانی مناسبی برای نصب لامپ های مختلف و ایجاد نور پردازی باشد. در ادامه نکاتی را که در نورپردازی یک آشپزخانه شیک و لاکچری باید مورد توجه قرار بگیرند بیان می کنیم:

نور مخفی کابینت

  • می ‌توانید برای هرچه زیباتر شدن آشپزخانه ‌تان از لوسترهای زیبا استفاده کنید تا علاوه بر نورپردازی خوب به زیبایی آشپزخانه‌ تان بیفزاید.
  • قبل از انتخاب آویز و روشنایی مناسب، به شکل، اندازه، سبک و متریال آن دقت کنید و سپس تصمیم بگیرید که کدام یک برای آشپزخانه مناسب و بهترین است.
  • یکی دیگر از ایده های خلاقانه برای ایجاد نور پردازی در فضای آشپزخانه، نصب لامپ های آویز روی جزیره آشپزخانه یا اپن آشپزخانه است. نورپردازی بالای جزیره آشپزخانه به دلیل درخشش، زیبایی و کارایی بیشتر امری مهم و اجتناب ناپذیر می باشد.
  • نصب یک لوستر کریستالی منحصر به فرد و پر زرق وبرق در بالای جزیره می تواند زیبایی فوق العاده ای را به آشپزخانه شما ببخشد.
  • اگر شما تمایل دارید فضای آشپزخانه متفاوت و شیک تر به نظر برسد بهتر است از نورهای گرم استفاده کنید.
  • علاوه بر نور پردازی سفید و زرد در فضای آشپزخانه می توانید از نورهایی نظیر نور آبی و صورتی و… استفاده کنید که استفاده از این مدل نورپردازی ها به سلیقه شخصی شما و رنگ های مورد استفاده در فضای آشپزخانه بستگی دارد.
  • برای ایجاد روشنایی در آشپزخانه بهتر است از لامپ های ال ای دی استفاده کنید چرا که این لامپ ها نسبت به لامپ های فلورسنت و هالوژن ها دوام و عمر طولانی تری دارند.
  • برای نورپردازی مناسب آشپزخانه های بزرگ با سقف بلند برای حفظ تعادل به تعداد کافی لامپ های ال ای دی در سقف و آویز های بزرگ نیاز است.
  • نورپردازی مونوریل یکی از سیستم های جدید نورپردازی به شمار می رود که امروزه طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است.
  • در دکوراسیون آشپزخانه های سفید اهمیت نورپردازی دوچندان می شود. آشپزخانه های سفید با نورپردازی حرفه ای کابینت، سقف و اپن زیباتر می شوند.

لوستر کابینت جزیره

۲. کابینت لاکچری آشپزخانه

کابینت آشپزخانه علاوه بر کارایی بی نظیری که در جمع و جور کردن وسایل و ابزار آشپزخانه دارد، نقش بسیار مهمی در زیبا سازی آشپزخانه نیز دارد که هیچ کس نمی تواند منکر آن شود. آشپزخانه بدون کابینت در واقع هیچ معنایی ندارد. پس با وجود چنین اهمیتی باید تا جایی که می شود در طراحی شکیل و زیبا و همچنین انتخاب رنگ، شیک و به روز بودن کابینت ها توجه داشت. همه افراد از این که آشپزخانه ای شیک و لاکچری و منطبق با جذابیت های مد روز داشته باشند مشتاقانه استقبال می کنند. اما واقعا منظور از کابینت لاکچری چیست؟ کابینت لاکچری شاید برای هرفرد معنای متفاوتی داشته باشد و بنا به سلیقه و معیارهای او تعریف شود. اما آن چه در ساخت کابینت آشپزخانه شیک و لاکچری مشترک است، استفاده از متریال و اکسسوری و یراق آلات با کیفیت عالی و به کارگیری تیم حرفه ای برای طراحی و ساخت آن است. برای مطالعه بیشتر می توانید به معرفی کابینت های لاکچری مراجعه کنید.

کابینت ممبران سفید طلایی

۳. کانتر آشپزخانه مرمر

کانتر یا پیشخوان آشپزخانه نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری را در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه ایفا می کند. کانتر آشپزخانه فضایی است که ما برای تهیه و سرو غذا خیلی زیاد با آن سر و کار داریم و داشتن یک کانتر شیک و مجلل می تواند بودن در فضای آشپزخانه را برای ما لذت بخش تر کند. کانتر می تواند از متریال های مختلفی ساخته شود که می توانید انواع آن را در بهترین کانتر آشپزخانه مطالعه کنید. کانتر مرمر یکی از انواع کانترهای بسیار لاکچری است که در سبک های مدرن و کلاسیک استفاده می شود. سنگ مرمر به عنوان یک سنگ طبیعی لوکس، کلاسیک و نمادی از تجمل و ثروت شناخته می شود. زیبایی، دوام و استحکام از ویژگی های بارز این مدل کانترآشپزخانه محبوب و پرطرفدار می باشد که به آشپزخانه شما ارزش و شخصیت می بخشد. علاوه بر این موارد سنگ مرمر در دسته انواع سنگ‌ هایی است که با هر سبک دکوراسیون و طراحی داخلی برای آشپزخانه تطبیق داشته و همین امر بر اهمیت استفاده از کانتر مرمر برای این قسمت از منزل افزوده است. ایجاد نظم، انعکاس مناسب نور و همین طور لوکس نشان دادن فضای آشپزخانه از دیگر موارد موثر در انتخاب نصب کانتر سنگ مرمر در آشپزخانه است.

کانتر مرمر سفید

۴. وجود جزیره در آشپزخانه

یکی از محبوب ترین و جذاب ترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، مدل کابینت جزیره ای است. این مدل کابینت ها باعث ایجاد فضایی رویایی و دلنشین در آشپزخانه می شوند. میز جزیره انواع گوناگونی از قبیل دایره، زاویه دار، بیضی و منحنی دارد و در دو نوع ثابت و متحرک موجود می باشد. وجود جزیره در محیط آشپزخانه محیطی کاملا لاکچری و فوق العاده را برای سرو غذا و دور هم جمع شدن اعضای خانواده فراهم می کند. استفاده از میز جزیره علاوه بر این که در لاکچری نشان دادن آشپزخانه شما بسیار موثر می باشد، مشکل کمبود فضای آشپزخانه های امروزی را نیز تا حد زیادی بر طرف می کند. آشپزخانه جزیره، این قابلیت را به صاحب‌ خانه می ‌دهد که از پیشخوان آن برای کار در آشپزخانه استفاده کند. کاربرد جزیره برای خانه ‌های مختلف متفاوت است؛ در خانه ‌ای سینک ظرف ‌شویی، در خانه ‌ای دیگر گاز و در آشپزخانه دیگر ممکن است تنها فضایی برای قرار دادن وسایل گوناگون تزیینی باشد. اما در اکثر موارد به عنوان میز ناهارخوری کاربرد دارد.

آشپزخانه جزیره دار

۵. استفاده از اکسسوری و وسایل تزیینی

انتخاب اکسسوری ها و تجهیزات مناسب در لوکس تر نمودن فضای آشپزخانه موثر بوده و آشپزخانه را به محیطی جذاب و گیرا مبدل می سازد. وسایل تزیینی جلوه خاصی به آشپزخانه شما داده و باعث تنوع در دکوراسیون آن می ‌شوند. در واقع لوازم دکوری شیک برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه مانند نگین است، زیرا این ها لوازمی هستند که تمامی جذابیت و زیبایی فضای آشپزخانه به آن ها وابسته است. برای دکور می ‌توان از وسایل بسیاری استفاده کرد. وسایل دکوری می توانند شامل انواع ظروف سرامیکی، مجسمه، قاب و تابلو، رانر و رومیزی، گلدان و سایر لوازم دکوری و آثار هنری باشند. این وسایل به آشپزخانه شما روح تازه ای می بخشد و باعث افزودن جزئیات به محیط آشپزخانه می شوند. فراموش نکنید که لوازم دکوری باید با دقت فراوان و توجه به سبک و دیگر اجزای آشپزخانه تان انتخاب شوند. اگر آشپزخانه کلاسیک دارید استفاده از اکسسوری های طلایی یا برنز رنگ می توانند به شکوه و تجملاتی بودن آن بیافزایند. برای آشپزخانه های مدرن بهتر است از اکسسوری های مینیمال با رنگ های ملایم استفاده شود.

گلدان دکوری روی کانتر آشپزخانه

۶. توجه به رنگ و مدل پرده آشپزخانه

پنجره های آشپزخانه معمولا مورد غفلت واقع می شوند، زیرا ما معمولا به دنبال انتخاب وسایل و چیدمان آن ها هستیم و کمتر روی انتخاب پرده تمرکز می کنیم. پرده آشپزخانه، یک نقطه کانونی را ایجاد کرده و باعث می شود فضا بیشتر شخصی شود. شما با انتخاب یک مدل پرده جدید آشپزخانه لوکس می توانید به بقیه این حس را القا کنید که وارد قصر یا کاخ شده اند. در انتخاب پرده آشپزخانه توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه بسیار مهم است. پارچه های مخملی، ابریشم، مارپیچ و توری پیچیده برای پرده های آشپزخانه لاکچری به سبک کلاسیک می توانند یک انتخاب عالی باشند. رنگ طلایی و بنفش همواره رنگ هایی هستند که حس شیک و لاکچری بودن را القا می کنند. بنابراین در انتخاب رنگ پرده جدید آشپزخانه خود می توانید از این رنگ ها استفاده کنید. همچنین شما می توانید از طرح پرده های گلدوزی شده استفاده کنید. پرده هایی که طرح های گلدوزی شده با دست را دارند، همیشه گران قیمت تر از پرده های ماشینی هستند. در اشپزخانه های مدرن، پرده های رومن شید یک انتخاب شیک و لاکچری هستند. پرده رومن شید با استفاده از مکانیزم بند یا همان زنجیر، بالا کشیده می شود و در بالای پنجره به سبک رومی جمع می شود. پرده رومن شید که یک انتخاب غیرمعمول برای آشپزخانه است، راهی عالی برای به رخ کشیدن یک الگوی تزئینی پر زرق و برق است.

پرده مدرن آشپزخانه

۷. بکارگیری تجهیزات مدرن آشپرخانه

یکی از راه های داشتن یک آشپزخانه لاکچری، بکارگیری لوازم و تجهیزات روز دنیا در آن می باشد. تجهیزات مدرن آشپزخانه را می توان در سه دسته کلی وسایل برقی، یراق آلات کابینت و نظم دهنده های داخل کابینت تقسیم بندی کرد. از جمله این تجهیزات می توان به اجاق گاز صفحه ای، هود مخفی، فر توکار، انواع وپرمارکت ها، مجیک کرنرها و… اشاره کرد. استفاده از این وسایل در هر آشپزخانه ای، فارغ از مدرن یا کلاسیک بودن، می تواند جلوه ای لوکس و لاکچری به آن ببخشد.

مخلوط کن مشکی

به دنبال مد نروید

ممکن است در برخی موارد مد بتواند هم نیازهای شما را برطرف کند و هم از نظر زیبایی شناسی قابل پذیرش باشد و هم در طی زمان از مد نیفتد، اما واقعیت این است که فرهنگ مصرف گرایی باعث شده تا بسیاری از مدهایی که در زمینه دکور آشپزخانه ارائه می شود عمر کوتاهی داشته باشند. حواستان باشد که در دام چنین ایده هایی نیوفتید. طرح ها و نقش های مطابق سلیقه خود انتخاب کنید که در همه زمان ها زیبا و شیک و لوکس به نظر بیاید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *