Home tiles

اجرای کاشی کاری | 1401

اجری کاشی کاری

در این مقاله شما می آموزید

  • کاشی کاری چگونه انجام میشود؟
  • کاشی کاری چه تاثیری بر جلوه و زیبایی ساختمان دارد؟
  • مشکلات رایج کاشی کاری
  • راه حل ما

کاشی کاری چگونه انجام می شود؟

کاشی کاری یکی از ظریف ترین فعالیت ها در ساخت یک ساختمان شیک و زیبا است که اگر که برای آن بهای کافی نپردازیم و اهمیت کافی ندهیم، باعث می شود که ساختمان زیبایی و ظریفی را از دست بدهد.کاشی کاری مراحل گوناگونی دارد :

  • ارزیابی سطح کاشی کاری : بررسی سطح کاشی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که دیوار ناهموار یا زمین سست می تواند باعث شکستگی یا درآمدن کاشی شود.
  • اندازه گیری
  • چیدن کاشب ها روی سطح: قبل از چسباندن کاشی‌ها با چسب ، یک‌بار تمام کاشی‌ها را روی سطح بچینید تا اصلاحات لازم را انجام دهید و نمای نهایی را ببینید.
  • برش کاشی ها
  • چسباندن
  • بند کشی
  • تمیز کردن کاشی ها

کاشی کاری

کاشی کاری چه تاثیری بر جلوه و زیبایی ساختمان دارد؟

همانطور که پیش تر گفته شد، نحوه کاشی کاری بعد از انتخاب نوع و طرح کاشی یکی از مهمترین نکاتی در زیبایی ساختمان است که باید به آن توجه کرد. چرا که کاشی کاری نادرست و غیر حرفه ای موجب لطمه زدن به نظم بین کاشی ها شده و الگوی بین آنهارا به هم میزند و موجب کسر زیبایی آن می شود. مشکلات رایجی که کاشی کار ها در هنگاه کاشی کاری انجام می دهن عبارت اند از:

کاشی شل شده

گاهی اوقات مواد کاشی موجود از زیر از بین می رود و شما آن را متوجه خواهید شد. برای تعیین اینکه آیا کاشی موجود در شرایط مناسب برای پذیرفتن یک کاشی دیگر در بالای آن است، از یک ابزار استفاده کنید تا به آسانی ضربه کاشی را ببینید. صدای توخالی نشان می دهد که کاشی مناسب نیست یا در بعضی موارد ممکن است به دلیل نوع استفاده از بستر باشد. در صورتی که این مورد باشد تمام کف باید به علت یکنواختی بستر به صورت توخالی باشد. قبل از شروع نصب، کف را بررسی کنید و در صورت لزوم کاشیهای سست را حذف کنید.

کاشی ترک خورده

گاهی اوقات کاشی بدون توجه شما ترک خواهد خورد. حرفه ای ها تمایل دارند فکر کنند که کاشی ترک خورده است چون چیزی در بالای کاشی افتاده است اما همیشه اینطور نیست. کاشی های ترک خورده ممکن است رخ دهد به این دلیل که انتهای میله های آهن حرکت دارند و احتمالا کاشی هایی که در وسط فاصله بین آهن ها قرار دارند. ترک می خورند قبل از شروع به کار، اطمینان حاصل کنید که کف تراز شده باشد و زیر کف به درستی تقویت شده باشد. حداکثر انحراف مجاز باید در محدوده 1/360 دایره طول قرار گیرد.

انبساط و انقباض به اندازه کافی نیست

بتن ریزی و فرآیند واکنش شیمیایی دو مورد مهم برای انبساط و انقباض کاشی است. عدم وجود اتصالات مناسب، به ویژه در برابر سطوح مجاور یا مواد، باعث می شود کاشی ها در برابر هوا بترکد. بنابراین حداقل ½ اینچ را بین آخرین خط کاشی ها و سطح بعدی یا مواد روی زمین یا دیوار فاصله بگذارید به یاد داشته باشید درزهای کوچکتر اگر به درستی کار نشود حساس به شکست هستند.

عدم تمیزکاری و طرز کار

ین بسیار روشن است، درست است؟ خوب، گاهی اوقات کاشی کار، تمیز کردن کاشی ها و آماده سازی سطح را به عهده نمی گیرند. تمیز کردن مناسب پشت کاشی به ایجاد پیوند بهتر بین چسب و سطح کمک می کند. استفاده درست از فاصله گذارها بهترین عمل است که کار نصب را تسهیل می کند. مهم است که توجه داشته باشید که بازرسی مناسب باید حداقل 6 فوت دور از کاشی انجام شود هر چیزی نزدیک تر از آن استانداردهای ANSI را دنبال نمی کند و ممکن است مسائل اضافی را ایجاد کند.

چسب نامناسب

گاهی اوقات مقدار چسب کاشی کافی نیست و تنها در گوشه ها و مرکز کاشی چسبی وجود دارد. در نصب کاشی با چسب چسب باید به طور یکنواخت در زیر کاشی بسط داده شود و لایه ای از چسب را ایجاد کند. در ساختمان های مسکونی، کاشی باید حداقل 80٪ سطح تماس داشته باشد در حالی که کاشی های تجاری کاشی باید 95٪ از چسب در سطح تماس داشته باشد.
چه اتفاقی می افتد وقتی چسب خیلی قوی است؟ این ممکن است ناخوشایند باشد اما گاهی اوقات چسب باند بهتر را با بستر ایجاد می کند تا با کاشی، باعث ایجاد نقطه ضعفی در چسبندگی کاشی می شود. برای اطمینان از این، به توصیه سازنده توجه کنید از چسب درست استفاده کنید بسته به نوع بستر و کاشی. عملکرد و ویژگی های چسب بسته به نحوه عملکرد و مواد شیمیایی مورد استفاده دارد.

استفاده نادرست توسط شخص ناوارد

هنگام نصب کاشی قاعده شست دست این است که حداقل” 1/4 ” زیر کف پوشش قوی داشته باشید. پوشش زیر باید روی یک تخت ملات قرار گیرد. این تخت ملات مهم است اما جایگزین چسب کاشی نیست هدف اصلی این است که حفره ها را پر کنید و سطح کارآمد را فراهم کنید. حالا که پوشش پایه در محل قرار دارد گام بعدی آن است که آن را به زیر کف بچسبانید.

دوغاب کاری نادرست

استفاده از مقدار مناسب آب هنگام مخلوط کردن مانع از خشک شدن در طول فرآیند نصب می شود و سازگاری مناسب را نشان می دهد. توجه داشته باشید که تنظیم کننده خوب کاشی از مسائل مربوط به رنگ دوغاب آگاه است و مقدار مورد نیاز را در یک زمان خریداری می کند از سفارشات چندگانه جلوگیری می کند. سازندگان متخلخل می توانند از مواد مختلفی استفاده کنند که موجب تغییر در رنگ می شود. من توصیه می کنم از دوغاب استاندارد برای نتایج بهتر استفاده کنید دو ساعت پس از اتمام فرآيند تزريق، به حذف مواد اضافی از کاشی ادامه دهيد. دو ساعت زمان برای خشک شدن کافی می باشد.

نصب کاشی بر روی زیر کفی که ضعیف باشد

بسیاری از مشکلات نصب کاشی رخ می دهد به این دلیل که بستر یا زیر کف آماده نیست یا آماده سازی مناسب نیست. اگر گزینه دیگری از نصب کاشی بر روی انواع دیگر ندارید مطمئن شوید که موارد زیر را تأیید کنید:
کاشی موجود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ کاشی سست و یا سطح ورقه شده وجود ندارد که بتواند از چسبندگی مناسب جلوگیری کند.
سطح سطوح بسیار مهم است. اگر نه، شما می توانید سطح را با استفاده از یک دستگاه آسیاب، چرخ سنباده یا یک سیستم سطح کاشی سطح بندی کنید.
یک سطح خشن برای بهبود اتصال ایجاد کنید. سطح موجود نیاز به نشان دادن نوعی زبری دارد که اتصال بین چسب جدید و سطح قدیمی را تسهیل می کند.

راه حل ما

اما برای اینکه به راحتی از شر سختی های انتخاب کاشی کار خلاص شوید فقط کافش است که با شماره تلفن ما تماس حاصل کنید تا ما درباره ی بهترین استاد کارهای کاشی کار به شما مشاوره دهیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *